CENNIK

Cylinder

Pomiar cylindra w dwóch kierunkach i czterech przekrojach z dokładnością do 0,0025mm, oszacowanie maksymalnej owalizacji i stożkowatości, dobór selekcji tłoka 50 zł

Honowanie powierzchni cylindra. Nadanie powierzchni struktury siatki . Nicasil i żeliwo 120 zł

Honowanie korygujące geometrię. Zniwelowanie owalizacji i stożkowatości (nicasil/żeliwo) 180-220 zł

Planowanie powierzchni cylindra 70 zł
Szlif cylindra:
Silnik czterosuwowy 120 zł
Silnik dwusuwowy 140 zł
Tulejowanie:
Dwusuw do 126 cm3 600 zł
Dwusuw powyżej 126 cm3 680 zł
Czterosuw do 80 mm średnicy 550 zł
Czterosuw powyżej 80 mm średnicy 590 zł

Głowica

Demontaż, weryfikacja i montaż głowicy czterozaworowej 150 zł, pięciozaworowa 170 zł
Wymiana prowadnicy zaworowej, frezowanie gniazda i docieranie zaworu 110 zł
Wymiana gniazda zaworowego (wraz z gniazdem), frezowanie gniazda i docieranie zaworu 150 zł
Planowanie powierzchni głowicy 70 zł
Czyszczenie komory spalania z nagaru 20-35 zł
Czyszczenia kanałów wydechowych z nagaru 20-40 zł
Czyszczenie zaworu z nagaru 5-20 zł
Regulacja luzu zaworowego 15 zł/zawór + płytka zaworowa 10 zł/szt.
Docieranie zaworu stalowego 15 zł/szt., tytanowego 30 zł/szt.

Wymiana korbowodu i centrowanie wału

I opcja – centrowanie podstawowe. Bicie promieniowe nie przekracza 0,03 mm
II opcja – bicie promieniowe poniżej 0,01 mm. Trzykrotnie mniejsze bicie zmniejsza zużycie łożysk, korbowodu i drgania.
III opcja – bicie promieniowe poniżej 0,004 mm, czyli 7,5 razy mniejsze. Zmniejsza znacząco zużycie łożysk wału, czopów korbowodu, korbowodu i wibracje.
I – 160 zł
II – 180 zł
III – 210 zł
W przypadku uszkodzonych nakiełków wału należy dodać kwotę 35 zł za centrowanie z uszkodzonym nakiełkiem. Nakiełki są dwa.

Demontaż i montaż kół zębatych zasłaniających sworzeń stopy korbowodu 50-80 zł/stronę.

Dla Hondy CR z oryginalnym wałem okrytym blachami wypełniającymi należy dodać kwotę 50 zł.

Naprawa główna (remont) silnika

Napraw główna :
– Rozbiórka silnika
– Mycie wszystkich części
– Weryfikacja wszystkich podzespołów (w razie potrzeby wymiana)
– Montaż silnika
Silnik czterosuwowy 1300 zł
Silnik czterosuwowy V2, R2 (np. Aprilia SXV 450) 2000 zł
Silnik dwusuwowy 1000 zł
Ceny nie zawierają usługi wymiany korbowodu.

Zawieszenie

Regeneracja amortyzatora centralnego – rozbiórka na części pierwsze, mycie wszystkich podzespołów i weryfikacja zużycia, wymiana uszczelniaczy, oleju, azotu, odpowietrzenie specjalistyczną pompą próżniową i wstępna regulacja. Cena zawiera uszczelnienia, olej i gaz. 600 zł
Regeneracja przednich amortyzatorów – rozbiórka na części pierwsze, mycie wszystkich podzespołów i weryfikacja zużycia, wymiana uszczelniaczy (olejowych i pyłowych), polerowanie, wymiana oleju i wstępna regulacja. Cena zawiera uszczelniacze, olej i gaz. 630 zł

Inne

Regeneracja bieżni wewnętrznej łożyska wałeczkowego na wału balansera (Honda CRF) 195 zł

Naprawa czopa głównego wału (pod łożysko wału) 220 zł

Mycie chemiczne gaźnika (rozbiórka na części pierwsze, weryfikacja, mycie, montaż i wstępna regulacja) 60 – 200 zł

Spawanie: Aluminium, Stali, Tytanu, Magnezu.

Modyfikacje podstawowe

Silnik czterosuwowy:
Modyfikacja korbowodu w celu zwiększenia jego wytrzymałości i osiągów 120-160 zł
Modyfikacja tłoka 90-150 zł
Modyfikacja komory spalania (zmniejszenie współczynnika wnikania ciepła) 90-150 zł
Modyfikacja zaworów (zmniejszenie współczynnika wnikania ciepła i zdolności do osiadania nagarów) 40 zł/sztuka
Modyfikacja zaworów (zmiana geometrii przylgni) 40 zł/szt.
Obróbka mechaniczna gaźnika 45 zł
Dopasowanie geometrii układu dolotowego 30-50 zł
Korekta stopnia sprężania 80-120 zł
Modyfikacja przepływu kanałów głowicy poziom I 120 zł
Modyfikacja przepływu kanałów głowicy poziom II 290 zł
Modyfikacja przepływu kanałów głowicy poziom III 380 zł

Silnik dwusuwowy:
Modyfikacja korbowodu w celu zwiększenia wytrzymałości i osiągów poziom I 80 zł
Modyfikacja korbowodu w celu zwiększenia wytrzymałości i osiągów poziom II 160 zł
Modyfikacja tłoka poziom I 80 zł
Modyfikacja tłoka poziom II 140 zł
Modyfikacja głowicy 50-100 zł
Modyfikacja skrzyni korbowej poziom I 40 zł
Modyfikacja skrzyni korbowej poziom II 120 zł
Modyfikacja przepływu kanałów cylindra poziom I 120 zł
Modyfikacja przepływu kanałów cylindra poziom II 270 zł
Dopasowanie geometrii cylindra i karterów 30 – 80 zł
Dopasowanie układu dolotowego 30-70 zł
Obróbka mechaniczna gaźnika 45 zł
Korekta stopnia sprężania 80-120 zł
Modyfikacja zaworu membranowego 40-150 zł